Vad säger man åt det!? Ssssccchh!

Sedär jag, segeryra - lagfest, pizza, melodifestival, ölhävning, snubbel och dubbel trubbel!
Det var min lördag!
Jäklar så kul vi hade i alla fall. Vi var hemma hos Ytte, snackade skit, året som vart, kommande år m.m. Topic innebandy givetvis. Sen någonstans i mitten/slutet utav melodifestivalen fick jag den briljanta ideen att ha ölhävartävling med the rookie gathenberg och den oövervinnlige ytte jonasson. Haha - jag spydde, gathenberg blev rund och Ytte Jonasson visade rörde inte en miiiin. Men men, påväg in mot stan blir antalet folk bara mindre och mindre. Till slut är vi 5 vilsna själar som börjar våran natt på Berså. Där dansar vi till techno, vandrar runt och bestämmer och sen för att dricka lite mer. I väntan på alkoholen så vänder jag mig om vid min sitt plats och ser en halvt flygande Ytte med en bricka i luften. Badabiing badaboom, efter en krasch och alkoholförlust vandrar vi vidare, och gretas var ett faktum. Lite dans, lite sierske spel med kära Noah, kärleksprat med kära Victor och skryt om min "Nya" tatueringen som jag låg inne med just då på halsen. Hade visserligen samma tatuering på både armbågar, knogar, hals och underarm. haha.

Gretas var inte riktigt med i vårat tempo, så vi drar på oss jackorna och drar vidare. Ett halvtfullt Valand med spritflaskor och pom poms kom nu in bild. 2 personer mindre, lite mer skaka rumpa och stalker eran var inne!
Där söta fröken Westlund fick en beundrare och jag fick jobbet "arga flickvännen."  Synd bara att vi hade kommit in i den stund att man glömde lika fort som när man sa något. Haha - hjälpte Westlund från stalkern, men en halvtimme senare när han gick på mig och sa "Mums, din tjej var skön och hångla med." Så gav jag snabbt repliken, "men jaha? hon är inte hemma." hahaha bra jobbat! Där sprack min hjälp gentemot Westlund!

Men men, jag kom igen ganska snabbt - väl på utsidan när vi skulle gå, så stod Stalkern och gnällde på Westlund, jag gick fram bestämt. Gav han en knuff, tog Westlund under armen. Och kebabbesöket var ett faktum!

Det var en skön kväll, trotts en stor fylla och krabbgång. Så kommer jag minsann ihåg allt, det var trevligt. Små diskussioner och trevligt sällskap. Division 1 nästa segeryra fest var helt klart 4 av 5 toast. Kanonkul!

På söndagen vaknade man, kändes som ett huvudmindre, röstlös - men fick nybakat bröd!
När jag kom in på toan och såg mig själv i spegeln så var jag sönderstämplad. Jag hade stämpel på hals, armar, armbågar, knogar ... det roliga är att stämpeltrycket var "God Jul önskar Astrid!" haha. It´s niiiice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0