Badabing, Badaboom!

Efter att ha stirrat på den tomma rutan som skall fyllas utav mitt blogg inlägg nu i typ en kvart så är det ju ett rent faktum att jag har skrivkramp. Visst, det finns saker och skriva om och även kanske en del saker att berätta, men vart börjar man någonstans för att det liksom ska hålla ihop? Orka tänka så jag kör på och hoppas på det bästa ...

Först och främst måste jag säga att efter att legat sjuk så gjorde jag lätt en utav mina grymaste matcher idag.
Citerat: " Kerstin gjorde trots 7-1 en kanonmatch och räddade hemmalaget i 89:ers kontringar, särskilt i den andra perioden. 89:ers fick blodad tand och ställde om i farliga kontringar. Tur att Kerstin i målet var het, bra att inte febern hade lagt sig.."

Ljög dock för min mor med att säga att en i laget skulle låna min utrustning när jag smög ut imorse, men det var ju enbart bara för att jag skulle hinna ut och till matchen och få den gjord. Hon hade aldrig låtit mig spela, vilket samtidigt är förstårligt - och det känns lite i efterhand. Men innebandyn, eller ah - idrotten för mig har alltid varit blodig. Koppla bort - kör på!
Vi är ju tabell tvåa med Pixbo i toppen som förvånansvärt fick stryk idag utav Grundsund med 4-0, bringar glädje som fan! Nu skiljer det 1 poäng emellan oss, och jävlar vad jag ska ladda för mötet - då kommer jag gå på Mammas motto: " Blod, svett & tårar, då har du gjort en bra match!"

Ännu ett 50 års kalas har nu runnit igenom, våran kära granne Lennart. Trevligt, god mat, litet trevligt sällskap och en jävla massa sprit. Och det är beundransvärt, människan är nykter alkolist sen många herrans år tillbaka. Jag smög ifrån 1 timme under kvällen, bara för att få vila huvudet lite ifrån hönsgården, sen slank jag ner igen - och fick stapla hem en karatefull morsa. Haha - sjukt, men det är roligt när man finner likheter hos varandra ibland! Fick henne i säng för en stund sedan så nu är man barnfri. ;)
( Puss på dig mamma, vet att du läser. haha. )

I alla fall, på detta underbara 50 års kalas, så fanns det två hel sköna figurer som jag givetvis träffat innan, och dom är bögar - ett par. Lite väl råa ibland dock, men man får ta dom med en nypa salt ibland. Alla möjliga diskussioner och debatter osv, men det bästa var när jag fick veta vad den "gigantiska brandsprutan" var för något. Det är när en kille står på en toalettring och kissar i hukande position. Hur jag fick reda på det, och hur vi kom in på det - har jag absolut ingen aning eller ett minne om. Men det var goa skratt!
Sen så satt jag och dom här två och snackade rent allmänt och så frågade dom mig om jag hade en hjärtevän, och samtidigt som dom fråga så var dom snabba med att påpeka: -"ja, kerstin hade du varit kille hade vi ju givetvis frågat om stjärtevän istället!"

Och jag sa något om det idag som jag nu har funderat på väldigt länge ... och det jag sa, eller ah svarade med var: -" Jaaa. Jag har mig ett hjärta. Hon kom som en käftsmäll på posten!"
Det jag har funderat över är att det är ett litet roligt uttryck, för det är ju så jävla sant. Ingen direkt förvarning, det var som om någon drog undan mattan under fötterna och sen var jag där, pladask - och fast. Underbart! Och trotts dagens avstånd så kan hon inte få mig att sluta le. Jag mår bra, hon gör mig lycklig. Men jag kommer må bättre när hon kommit hem!

Mitt liv är lite oplanerat förtillfället, det ända som finns fast spikat på schemat är min träning. Veckan som komma skall kommer bli spännande då en del kan avgöras, men en dag i sänder - så blir det bra till slut. För övrigt så har jag kommit ur Fas 1 och är nu på Fas 2. Det är den längsta utav dom. Men den mest plågsamma är den slutgiltliga Fas 3. Och vad alla dessa Faser står för är ett kapitel för sig. haha. Sleep Tight /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0