Innebandy snack!

Kort och konkret inlägg.
Denna veckan har bara flugit förbi, knappt att man hunnit säga "usch det är måndag" till "äntligen fredag."
Hade ett topp möte med innebandyn. Marstrand - FBC Lerum. Efter mötet med dom senast så gick jag ut på planen med full respekt. Det är inget lag som skall underskattas. Tappra och starka soldater som absolut står för sina poäng, men i slutändan så var resultatet 6-0, vilket var oerhört skönt för oss humrar som vill trampa oss upp till ettan. Lite roligt när man får läsa om andras syn på det hela, som t.ex:

Surte spelare Div 1. "Det som skrämmer mig är att Marstrand håller på att ta steget upp i div 1. Tänk om vi åker ur och dem upp, pinsamt. Det är en väldig skillnad mellan våra Alag."

Min kommentar: Och?! Vi har slitet för att komma dit, välmött i 1:an i så fall. Synd om ni inte medverkar. Tack och hej!

Eller kanske, "Jag kan hålla med om att det skulle kännas lite knäppt om Surte åker ur och Marstrand går upp. Förlåt Marstrand, men bara som en sådan sak att er hemmahall är helt galen och inbjuder till skogshuggarinnebandy ger mig denna känsla."

Min kommentar: Skogshuggarinnebandy? Finns det med i ordboken???? Om inte, snälla jag ber dig. Förklara! Vi må göra halvdana matcher osv, mycke spring och lite spel. Men jävlar de dagar då vi lägger in hjärta. Då är vi inte ett lag, då är vi en familj!

Matchen som var emot Lerum var tuff. Jag fick mycket slit och mina tjejer var halvt uppmuntrade för match under uppvärmningen. När signalen väl drog igång, då såg man på alla att vi slet för våra tröjjor och det var ingen som lämnade hjärtat utanför! En välförtjänt vinst, även om det kanske från och till var lite små surt för Lerum som också gjorde bra ifrån sig. Siffrorna kanske var ojämna, men även jag slet för min tröja, mitt hjärta & mitt lag!

Bragd kommentarer som får mig och bli varm i magen:

Coach M.Gustavsson "målvakten Kerstin Nordin höll kvar oss i matchen i 60 minuter. Hon är seriens bästa målvakt. Men gjorde en svettig räddning i boxplayet trots allt."

G.Nordlycke
"Kerstin...du är fullkomligt lysande väldigt väldigt ofta! Keep it up! :-)"

FBC Lerum referat  "Marstrands målvakt täppte igen till 100 % och gjorde en stormatch genom alla 3 perioderna. Helt klart Marstrands bästa spelare denna kväll."

Jag suger åt mig, jag utvecklas och jag vill absolut mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0