Artisten på turné!

Mitt sinne för omvärlden är på "block" - jag cirkulerar runt i en och samma ton. Musiken har alltid varit en mycket stor del utav min värld. Även om jag tyvärr inte är så värst musikalisk och jag skulle förmodligen spräcka rutorna med min kråkika tonart. Men, ett stort men - jag kan få så mycket känslor, så mycket funderingar, glädje och utlopp för det som trummar in i mina trummhinnor och som samt fyller mig med all dess lyrik.

I det stadiet som jag befinner mig i just nu, så vet jag precis vilken låt som står för mig. Jag kan fantisera mig fram över hur jag står på en rökfylld scen med en Fender el gitarr. Den är blodsröd och skiner i dess mörka sken. Publikhavet är så enormt stort men folkets ansikten är helt blurriga. Strålkastare cirkulerar runt över publiken och det är massa olika färger. Det är en mörk natt men himmlen är stjärnklar.

Låten jag spelar blir min hit debut. Man kan se mitt engagemang över hur jag lirkar fingrarna mellan strängarna. Man kan se på mitt kroppspråk hur låten lever sig in i mig och min röst är så känslomässigt sammansluten med texten.
Även om låten ligger i den lite mer rockiga genren så har publiken lyft upp en tändare som de viftar fram och tillbaka i takt, och det härligaste av allt ... alla sjunger med i refrängen och delar min tro!

Goo Goo Dolls - Feel the Silence.

"All you remember now is what you feel. The truth remains in midnight conversations. And if we feel the silence, leaving this all behind us and looking for something more to say. I don't know where I'm going, only know where I been. But you move through my soul like a hurricane wind!

When you're fighting the current, you forget how to live and I wanted to reach you but I don't know where to begin!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0