Citius, altius, fortius!

Ny vecka, ny tid & Ny strid.
Helgen var jag på återseende med min Underbara vän, Shan the Man. Vi har fått snacka av oss all möjlig gojja. Vi har utbytt förbannelser, roligheter, rykten, skvaller och hjärtligheter. Så nu är min burk tom. Äntligen!
Av min umgänges krets, kompisar eller vänner - så är det ju som så. Mina vänner får inte plats på mer än ena handens fem fingrar. Och med all rätt!

Folk som har kommit och gått, haft sina olika sorters betydelser har blivit en viss typ av mindre beräkning och ork. Fine, vi kan ses ute - mötas randomly på stan etc. etc. Men that´s it ... det fortsätter bara så, och skapar ännu fler etc. Fine by me.

Det roliga är även dom som man trodde delade lika värderingar med, dom är ändå bäst!
Man snackar om vissa saker, man kommer överens om vissa punkter. Sen kommer den dagen ... BOOM ... !!
Personen (personerna) - dom den det, vad ni nu än vill bli kallade för ... gör det som vi precis pratat om och vad som skulle göra en grymt besviken och förbannad. Aouch, det är nästan så man vill bita sig i handen.
Vilket skämt!

Men det visar ju ens sanna värde ...

Nä, "... Citius, Altius, Fortius!"
Det är vad jag siktar på att bli, och vad jag vill vara jämfört med er andra ....

"... Snabbare, Högre, Starkare!"



/K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0