Hur kan något så rätt, vara så fel?

Jag hittade min borttappade karta och ritade en rak linje på den. Över sjöar och hav, och över olika riksgränser. Punkten började där jag befinner mig och fortsätter hela vägen till vart du är. Och det är bara en tum längd vad jag kan se!

Jag känner lite på det stället med min hand där jag kan finna ditt ansikte. Men på något sätt så blir min hand skrynklig av det förundrande svarta mörkret.

Jag hänger upp min jacka i garderoben på första bästa bar, men där finns ingen ro som jag funnit hitills. Skrattet runt om manipulerar min tystnad. Alla ord är mest oljud, som spöken med röster!
Men alla dina vackra ord finns i mitt minne, och det är precis som musik för mig ...

Alla dessa mil från där du är, så kan jag känna för att lägga mig ner på den kalla marken. Ligga där böna och be på att något plockar upp mig och sätter ner mig i ditt varma hjärta.

Baraye Hamishe! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0