ett trasigt Hamsterhjul.

Allt som hela tiden gått runt. Man har sin rutin dag in och dag ut. Allt snurrar på och runt hos oss alla. Man vaknar, äter frukost, går till jobb/skola, kommer hem, äter, tränar, sover, vaknar, frukost, jobb/skola, sova, vakna, jobb/skola, sova ... Ni förstår säkert vad jag menar.
Även om jag inte gör samma saker som du kanske gör om dagarna, så har man ändå sin rutin, man springer hela tiden runt i en sammansluten cirkel och kör sitt race. Man är som en hamster i ett hjul. Det tar aldrig slut.

Men, någonstans där på vägen så fick jag ett hål i mitt hjul, istället för att jag springer runt runt, så springer jag på en sträcka rakt fram utan något slut. Det är då man lägger märket till att, det var inte så dumt att springa runt istället för rakt fram. Någon som hänger med?

För var dag som går, så kommer det några "bumpiga" tillfällen i hjulet som man måste hoppa över och komma förbi. Men nu känns det istället som om jag är upptryck i ett hörn och slåss för att komma loss. Och när jag väl kommit ur det, så hamnar jag i nästa - vart har allt flyt tagit vägen?

Men optimistens tanke, "det man inte dör av, blir man starkare av."

Musiken är min poesi.
Vännerna min energi.
Innebandyn min styrka.
Mamma min värme.

År 2008 visste vi alla skulle bli en ny tid, ny strid.

Ha d / K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0